Zoals in mijn titel staat vermeld ondervind ik helaas een hoop problemen op het gebied van gamen, Dit is op beide mijn pc's precies hetzelfde (Dus niet een PC probleem?)
Ik ben recent overgestapt van Odido ivm dat ik nu glasvezel aangelegd heb gekregen, voorheen zat ik bij budget energie nog op de oude telefoonlijn en was het probleem precies hetzelfde.
Ik omschrijf dit probleem als packetloss omdat ik zelf ook mijn huiswerk heb gedaan en het zich uit als packetloss op mijn scherm so to speak.
Ik ervaar enorme fps drops en soms reageren de click op mijn muis/toetsenbord gewoon niet en het is voornamelijk als er veel gebeurd in het spel niet constant. (Overigens blijft de ping normaal geen rare spikes)
Ik ben hier al bijna een vol jaar mee bezig om het probleem te vinden waar dit nu precies verkeerd gaat voor mij want ik heb dit niet altijd gehad ook niet bij de andere provider.
Ik had iets gelezen over Hops of zoiets kan het zijn dat daar een rotte appel tussen zit die de verbinding naar de game servers verstoord voor mij?
Hopelijk kan iemand mij helpen ik zal hieronder even vermelden om welke games het allemaal gaat.
Apex legends, League of legends en Pubg (Allemaal EUW servers)
Mvg Martijn
Bladzijde 1 / 1
Hallo @Smartyn
Zijn beide pcs rechtstreeks bekabeld op de router aangesloten zonder switch er tussen?
Hoe werkt de verbinding op alle apparaten bij het streamen, surfen en andere dingen behalve bovenstaande games?
Kan je ook eens een traceroute doen naar de gamesedver om te kijken of er een omweg wordt genomen?
Hey @Waqqas
Bedankt voor je snelle reactie!
Beide pc's zijn inderdaad rechtstreeks bekabeld naar de modem er zit niets tussen.
Ben geen expert ik heb wel een kastje van delta tussen de glasvezel verbinding en de modem.
Nu je het toevalig hebt over het surfen en streamen is mij ook opgevallen dat de kwaliteit van filmpjes vaak ook heel laag is veel pixels op te merken zegmaar en het laden vaan pagina's duurt soms ook lang. (of ik verwacht teveel)
En hoe doe ik precies een traceroute wat is de beste manier.
Mvg Martijn
@Smartyn
Open op je pc opdrachtenprompt, type : tracert (IP van de gameserver).
Is dit probleem de hele dag door hetzelfde of is het in de avond erger bijvoorbeeld?
Je zou dan wanneer het erger is op je pc opdrachtenprompt kunnen openen, type: ping -n 1000 8.8.8.8 en zodra dit klaar is deel het resultaat hier.
Dit ondervind ik helaas altijd er is geen moment dat het beter is.
Ik zal het eens proberen en hier plaatsen.
Ik heb ook eerder contact opgenomen met league of legends zelf en die zeiden dat ik pingplotter moest gebruiken en hun konden er uit halen dat ik wel degelijk vanuit mijn ISP packetloss heb maarja iedereen wijst naast elkaar aan dat a gaat.
Ik heb een trace gedaan naar de league of legends EUW server in dit geval (Ik weet niet zeker of dit het goede IP is maar dit IP stond bij EUW.)
Even om terug te komen op het stukje streamen bijvoorbeeld als ik youtube filmpjes kijk en de kwaliteit staat op 1080p ziet het er uit alsof het nog steeds op lage kwaliteit staat. voornamelijk als er beweging is in een filmpje.
Niemand verder een idee? Vandaag ook opgevallen terwijl mijn vriendin op haar mobiel zat verbonden met wifi storing veroorzaakte op mijn game die ik aam het spelen was icoontje van packetloss liet zich zien.
Hey @Smartyn, welkom op onze Community!
Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele verbinding. Zou je voor mij eens een bekabelde pingtest willen uitvoeren? Ervaar je dit op elke server van LOL of echter alleen EUW?
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los. Maak een nieuw topic aan als je problemen met hoge ping ervaart. Beantwoord de vragen zorgvuldig.
Vragenlijst:
Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
Ping 8.8.8.8
Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
Start een traceroute naar 8.8.8.8
Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
Ping het gevonden IP-adres
Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres
Hee Tommie!,
Bedankt voor de reactie ik ga er gelijk mee aan de slag had alleen 1 vraag over de 1gb/2.5gb aansluitingen hoe kan ik zien op wat voor snelheid mijn kabel nu zit?
Mvg Martijn
Toevalig net eens geprobeerd op EUNE te spelen precies hetzelfde (Overigens blijft mijn ping altijd netjes 12ms).
Modem: Zyxel EX5601-T1 (Van odido)
Speelt zich altijd af en in meerdere games.
Wat ik voornamelijk ervaar in games zijn stutters of late reacties bijvoorbeeld met oppakken van spullen van de grond in apex als voorbeeld bij league bijvoorbeeld vastlopers van een paar seconden of lage framerate en stutters of characters die ik noem het moonwalked achteruit lopen of zelfs ability's die ik niet zie waardoor ik wel word geraakt. (Mijn excuus als ik niet duidelijk ben probeer mijn best te doen om het zo goed mogelijk te omschrijven)
Poort weet ik niet zeker of het 1gbits of 2.5 is.
Ping naar 8.8.8.8
Tracert naar 8.8.8.8
Ping naar 1-48-179-143.ftth.glasoperator.nl
Hoop dat dit voldoende is anders hoor ik het :)
Mvg
Ik ben recent overgestapt van Odido ivm dat ik nu glasvezel aangelegd heb gekregen, voorheen zat ik bij budget energie nog op de oude telefoonlijn en was het probleem precies hetzelfde.
Je had dit dus ook bij je vorige provider...
Ik ben hier al bijna een vol jaar mee bezig om het probleem te vinden waar dit nu precies verkeerd gaat voor mij want ik heb dit niet altijd gehad ook niet bij de andere provider.
Mmmm. Had je het nu wel of niet bij je vorige provider?
Je ping lijkt goed en er lijkt ook geen echte packetloss te zijn naar normale servers.
Welk abonnement heb je nu qua snelheid?
Je kunt nog andere servers in de game proberen.
Heeft het ooit soepel, snel en zonder problemen gewerkt op je computers? (Het zou ook bijvoorbeeld iets in Windows kunnen zijn, of met een update van Windows).
Ja inderdaad had ik dit voorheen bij budget ook. (Maar het is ook goed geweest dit is ongeveer een jaar geleden begonnen)
Ik heb op het moment 400mb up en download en die worden ook geleverd (getest doormiddel van speedtest).
Dat heb ik al geprobeerd geen verandering.
En ja we hebben daarvoor nooit problemen gehad.
Maar het rare blijft is dat dit zich precies hetzelfde uit op beide mijn pc's en ze hebben niet dezelfde hardware.
Ik ga volgende week langs bij mijn moeder langs ik ga mijn pc daar eens aansluiten en kijken hoe het dan werkt om uit te sluiten of het aan ons huis ligt?
Het werkt me eerlijk gezegd op mijn zenuwen dat ik de oorzaak niet kan vinden je gaat de raarste dingen proberen.
Ik heb bijvoorbeeld mijn pc's zelfs op een andere stroomgroep gezet om te kijken of het misschien dat is kword er gek van :S
Ik ga volgende week langs bij mijn moeder langs ik ga mijn pc daar eens aansluiten en kijken hoe het dan werkt om uit te sluiten of het aan ons huis ligt?
Dan kun je inderdaad al een heel belangrijk deel uitsluiten.
Je zegt dat de PC's niet dezelfde hardware hebben... maar wel dezelfde software (OS, versie en e.v. virusscanner e.d.)?
Ik ben benieuwd naar de bevindingen bij je moeder met je PC. Het is inderdaad erg lastig (en frustrerend) om dit soort dingen uit te vogelen
Ik heb zelfs pas mijn hele pc opnieuw geïnstalleerd Ik heb zowel windows 10 als windows 11 geprobeerd op deze pc zelfde uitkomst en geen virusscanners.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.