Skip to main content

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 


 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 

Goedemorgen ​@Birdiesong75, wat leuk dat jullie gaan verhuizen, ik wens jullie alvast heel veel succes en plezier in jullie nieuwe woning! Dank voor het delen van de code en de toelichting. Geen zorgen, ik heb zojuist het adres bij je mobiele abonnement aangepast naar het nieuwe adres en ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Het rekeningnummer hoeft niet overeen te komen met elkaar, het gaat echt alleen om de naam, adresgegevens en geboortedatum. In de naam bij je mobiele abonnement stonden de intialen R.J. vermeld en bij je Internetabonnement alleen de R. Dat heb ik ook gelijk voor je aangepast, alle gegevens komen nu overeen met elkaar. Verder heb ik ook het oude account voor je verwijderd. Je kunt vanaf nu het mobiele abonnement koppelen aan je bestaande account. 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 


Goedemorgen ​@Birdiesong75, wat leuk dat jullie gaan verhuizen, ik wens jullie alvast heel veel succes en plezier in jullie nieuwe woning! Dank voor het delen van de code en de toelichting. Geen zorgen, ik heb zojuist het adres bij je mobiele abonnement aangepast naar het nieuwe adres en ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Het rekeningnummer hoeft niet overeen te komen met elkaar, het gaat echt alleen om de naam, adresgegevens en geboortedatum. In de naam bij je mobiele abonnement stonden de intialen R.J. vermeld en bij je Internetabonnement alleen de R. Dat heb ik ook gelijk voor je aangepast, alle gegevens komen nu overeen met elkaar. Verder heb ik ook het oude account voor je verwijderd. Je kunt vanaf nu het mobiele abonnement koppelen aan je bestaande account. 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

Beste Pharwin,

Dank voor je tekst en uitleg. Helder verhaal.

Het koppelen is gelukt. 

Met de verhuizing in aantocht kan ik die dan ook weer van m’n lijstje afvinken :) 

Je heb me prima geholpen. Top en bedankt !👍🏽


Beste ​@Birdiesong75, fijn dat het is gelukt! Is toch weer 1 taak minder, wel zo fijn. 🙂 Geen dank en graag gedaan. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik wens je heel veel succes met het verhuizen en alvast veel plezier! 😄


Hallo admin,

Het toevoegen mijn Odido Thuis (internet) abonnement aan mijn huidige mobiele abonnement in de app of website lukt niet. Als ik inlog op mijn odido stond er direct een optie om internet+tv toe te voegen. Maar er dit toevoegen werkt niet. Handmatig koppelen op email adres werkt ook niet (email adres in gebruik)

Graag jullie check


Hey ​@Jelmerm van harte welkom op onze Community! Wel zo fijn als je beide abonnementen in 1 account kunt koppelen, ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Om beide abonnementen in 1 account te kunnen koppelen, dient de naam, adresgegevens en geboortedatum overeen te komen met elkaar. Ik heb gelijk gekeken bij beide abonnementen en zie dat dat ook het geval is. Ook zie ik dat je mobiele abonnement en je Internet + TV abonnement inmiddels in 1 account gekoppeld zijn, klopt dat? Is het inmiddels gelukt om beide abonnementen in 1 account te koppelen? 

Ik hoor het graag van je! 😄


Hey ​@Jelmerm van harte welkom op onze Community! Wel zo fijn als je beide abonnementen in 1 account kunt koppelen, ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Om beide abonnementen in 1 account te kunnen koppelen, dient de naam, adresgegevens en geboortedatum overeen te komen met elkaar. Ik heb gelijk gekeken bij beide abonnementen en zie dat dat ook het geval is. Ook zie ik dat je mobiele abonnement en je Internet + TV abonnement inmiddels in 1 account gekoppeld zijn, klopt dat? Is het inmiddels gelukt om beide abonnementen in 1 account te koppelen? 

Ik hoor het graag van je! 😄

Goedemorgen ​@Pharwin van Odido ,

Nee helaas niet, als ik probeer te koppelen in de app krijg ik de volgende melding: “Het is niet mogelijk dit abonnement te koppelen omdat het al gekoppeld is aan een andere gebruiker.”

 


Goedemorgen ​@Jelmerm, bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb er ook meteen naar gekeken en in het systeem staat Internet + TV wel gekoppeld aan je account, maar aan de voorkant is dit inderdaad niet zo. Vandaar de melding dat deze al gekoppeld is. In het verleden kon ik 1 abonnement in het systeem loskoppelen, maar dit kan nu niet meer. Wat ik daarom wil doen is je Mijn Odido-account verwijderen. Na 15 minuten kan je dan een nieuw account aanmaken via Mijn Odido registreren. Ik wil je dan vragen om eerst Internet + TV te koppelen en vervolgens je mobiele abonnementen. Ik zie dan geen reden dat het niet zou lukken. Geef je me akkoord dat ik je huidige account mag verwijderen? Dan ga ik direct voor je aan de slag en dan heb je binnen no time al je abonnementen in 1 nieuw account gekoppeld! 😊


Goedemorgen ​@Jelmerm, bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb er ook meteen naar gekeken en in het systeem staat Internet + TV wel gekoppeld aan je account, maar aan de voorkant is dit inderdaad niet zo. Vandaar de melding dat deze al gekoppeld is. In het verleden kon ik 1 abonnement in het systeem loskoppelen, maar dit kan nu niet meer. Wat ik daarom wil doen is je Mijn Odido-account verwijderen. Na 15 minuten kan je dan een nieuw account aanmaken via Mijn Odido registreren. Ik wil je dan vragen om eerst Internet + TV te koppelen en vervolgens je mobiele abonnementen. Ik zie dan geen reden dat het niet zou lukken. Geef je me akkoord dat ik je huidige account mag verwijderen? Dan ga ik direct voor je aan de slag en dan heb je binnen no time al je abonnementen in 1 nieuw account gekoppeld! 😊

@Marciano van Odido akkoord!


Hoi Jelmer, bedankt de reactie! Wat apart, ik heb je account niet volledig kunnen verwijderen, dus ik heb de abonnementen losgekoppeld. Aan de voorkant is het account nu leeg. Wil je proberen via deze pagina Internet + TV te koppelen en vervolgens je mobiele abonnementen? Ik hoor graag of dit lukt. Anders moet ik mijn collega's van de technische afdeling vragen het account alsnog volledig te verwijderen. Ik zie je reactie graag tegemoet! 


@Marciano van Odido zou je de IT specialisten aan het werk kunnen zetten? Helaas heeft jouw actie nog niet geholpen...


Goedemorgen ​@Jelmerm, voordat ik bij de IT-specialisten aanklopt wilde ik nog 1 laatste keer kijken of ik je account nu wel volledig kon verwijderen en dat is nu gelukt! Geef het systeem 15 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren je nieuwe account aan te maken en je abonnementen te koppelen. Ik hoor graag van je of het is gelukt! Zo niet, laat het me dan weten welke foutmelding je krijgt, dan zet ik het meteen voor je door naar IT. Maar ik ga er vanuit dat het nu moet lukken!


@Marciano van Odido ik heb een nieuw account aangemaakt en eerst internet gekoppeld.

dan zie ik even staan  grijze balk “het koppelen van abonnementen wordt uitgevoerd”. Dat blijft dan “hangen” ook bij refresh van die pagina via de browser. Na enige tijd ben ik dan uitgelogd uit Mijn Odido. Vervolgens log ik opnieuw in. Daarna zie ik wel mijn 06 abbo (maar die had ik in stap 1 niet eens gekoppeld) maar wederom geen Internet abbo


Hoi ​@Jelmerm, bedankt voor het proberen! Wat apart dat Internet + TV nog steeds niet gekoppeld kan worden. Ik merk dat er verschillende foutmeldingen verschijnen, maar dat het koppelen wordt uitgevoerd en vervolgens blijft hangen heb ik nog niet gezien. Ik heb het daarom meteen doorgezet naar mijn collega's van de technische afdeling. Zij zullen dit onderzoeken. Op dit moment hebben ze een verwerkingstijd van 14 werkdagen. Zodra ze aan jouw account toekomen, nemen ze ook contact met je op. Laat je het me weten als je van ze hebt gehoord? Ik blijf graag op de hoogte. Mocht ik eerder iets horen dan laat ik het je uiteraard ook meteen weten!

Casenummer: 76693132


@Marciano van Odido bedankt voor je hulp. Ik wacht het rustig af! Ik denk dat een en ander te maken heeft met een verhuizing vorig jaar. Gr Jelmer


Hi ​@Jelmerm dat is helemaal goed! Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. We zijn er voor je! 


Reageer