Skip to main content
Beantwoord

Oude modem retour DHL

  • May 28, 2025
  • 22 reacties
  • 219 Bekeken

Op 27 MAART heb ik mijn oude modem retour gestuurd. Nu is er 23 MEI €72.25 afgeschreven, een bedrag die mij niet bekend voorkwam, na 3 telefoontjes bleek dit dus te gaan om een boete voor het niet terugsturen van de modem. Ik heb het bedrag gestorneerd en nu krijg ik dreigmailtjes (extra kosten, problemen voorkomen) en sms’jes dat er een openstaand bedrag is. Jullie support zei gisteren dat ik contact op moet nemen met DHL, uiteindelijk gedaan en DHL geeft aan dat jullie een onderzoek moeten starten om te kijken waar het pakketje nu is. Ik heb een track and trace nummer voor je JVGLOTC0072518238. Graag zo snel mogelijk fixen en stoppen met herinneringen en sms’jes sturen. 

Beste antwoord door Demi van Odido

Hi ​@Mirthe020, wanneer je alles netjes hebt geretourneerd, hoef je uiteraard geen boete te betalen. Ik help je dan ook graag verder om dit correct af te handelen. Ik zie in je track- & tracecode dat het pakket bij DHL blijft hangen. Omdat je het wel netjes hebt geretourneerd, wil ik het pakket dan ook handmatig voor je afmelden en de boete voor je vergoeden. Zou je je community profiel willen aanvullen met je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan is de verificatie compleet en kan ik voor je aan de slag. Geef je een seintje in dit topic zodra je dit hebt ingevuld? Bedankt alvast!

22 reacties

Demi van Odido
Odido
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1994 reacties
  • Antwoord
  • May 30, 2025

Hi ​@Mirthe020, wanneer je alles netjes hebt geretourneerd, hoef je uiteraard geen boete te betalen. Ik help je dan ook graag verder om dit correct af te handelen. Ik zie in je track- & tracecode dat het pakket bij DHL blijft hangen. Omdat je het wel netjes hebt geretourneerd, wil ik het pakket dan ook handmatig voor je afmelden en de boete voor je vergoeden. Zou je je community profiel willen aanvullen met je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan is de verificatie compleet en kan ik voor je aan de slag. Geef je een seintje in dit topic zodra je dit hebt ingevuld? Bedankt alvast!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • May 30, 2025

Goedemiddag Demi, ik heb de benodigde gegevens ingevuld. 


Demi van Odido
Odido
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1994 reacties
  • May 30, 2025

Hi ​@Mirthe020, geweldig! Ik heb het modem nu direct handmatig afgemeld en een vergoeding voor de boete is aangemaakt. Dit wordt verrekend op de volgende factuur. Je ontvangt hier nog een bevestiging van per e-mail. Mocht je uiteraard verder nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik sta hier voor je klaar! 😊


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • June 17, 2025

Ik heb mijn modem en toebehoren na beëindiging internet abonnement retour gestuurd maar bij DHL blijft het staan alsof het naar mij terug word gestuurd. Kunt u hiernaar kijken? IJE56314-2

3STML010578462


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16077 reacties
  • June 18, 2025

Dat kijk ik graag voor je na ​@Bas0502, zou je alleen je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik naar de status als je mij een seintje hebt gegeven. Alvast bedankt! 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • June 18, 2025

Volgens DHL is het nu bezorgd  maar voor de zekerheid m'n gegevens. XXXX  rekening XXXX.

Alvast bedankt, 

Gr.Bas Lans

 

Moderator edit: Het is niet handig om persoonlijke gegevens online te delen.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16077 reacties
  • June 18, 2025

Hi ​​​​​ ​@Bas0502, ik zie inderdaad dat het bij DHL op bezorgd staat. Dan kan het nog 6 werkdagen duren voordat ons systeem het heeft afgemeld. Geen zorgen, ik ga er vanuit dat dit volledig goed zit! Als je wilt dat ik het over 6 dagen nog extra voor je controleer, stuur mij dan over 6 dagen hier een reminder. Dan check ik dat voor je! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • June 20, 2025

Goedemorgen ik krijg tot mijn verbazing wederom een nota gestuurd terwijl dit afgehandeld zou zijn


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • June 20, 2025

Hi ​@Mirthe020, geweldig! Ik heb het modem nu direct handmatig afgemeld en een vergoeding voor de boete is aangemaakt. Dit wordt verrekend op de volgende factuur. Je ontvangt hier nog een bevestiging van per e-mail. Mocht je uiteraard verder nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik sta hier voor je klaar! 😊

Ik heb vandaag weer een nota gekregen..


Ishana van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud-Moderator
  • 2447 reacties
  • June 21, 2025

Hoi ​@Mirthe020, ik geef je graag duidelijkheid hierover! In de rekening van maart zat niet alleen de boete, maar ook je gebruikelijke abonnementskosten. Aangezien de boete verrekend is met je openstaande rekening, moeten de abonnementskosten van die maand wel nog betaald worden. Dit is daarom opnieuw geïncasseerd. Meer informatie over je rekeningen vind je in Mijn Odido, hier kun je het pdf-icoontje openklikken en alle specificaties bekijken: Mijn Odido Internet + TV | Bekijk je facturen of wijzig je abonnement voor thuis

Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! 😊


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • June 21, 2025

De 72.25€ dus precies de helft van de nota is al betaald op 23 april. 


Ishana van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud-Moderator
  • 2447 reacties
  • June 22, 2025

Hoi ​@Mirthe020, dit zien wij inderdaad terug in het systeem. Maar daarna is het weer gestorneerd, waardoor we het opnieuw geprobeerd hebben te incasseren. Dit doen we 2 keer. Als het vervolgens niet lukt, sturen we je een e-mail. Dit hebben we op 20 juni 2025 gedaan. Zie je dit ook terug in je bankafschriften? 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • June 23, 2025

Nee zoals ik al zei €72.25 van 23 april zijn de abonnementskosten van de €144.50 nota. Op 23 mei hebben jullie weer geprobeerd €72.25 geïncasseerd en die heb ik idd gestorneerd want dat was de modem kosten die in MAART al geretourneerd was. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16077 reacties
  • June 24, 2025

Hey ​@Mirthe020, de kosten van de boete zul je deze maand terugzien op de factuur. Dit zal worden verrekend. Daar zie je dat er € 75 vergoed wordt. Het klopt aan onze kant wel! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • July 21, 2025

Ik krijg al maanden emails en smsjes dat ik een betalingsachterstand heb. En ik heb hier al 6x over gebeld en elke keer zeggen ze dat er geen achterstand is. En dat ik het moet negeren maar nu krijg ik weer een sms’je en e-mail (Tweede herinnering van je betalingsregeling)

zou dit a.u.b. op kunnen houden? En dit voor eens en altijd opgelost kunnen worden?

Ik denk dat het gerelateerd is aan het retour sturen van modem. 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3571 reacties
  • July 22, 2025

Hi ​@Mirthe020, dit spijt me echt! Alhoewel het niet klopt, is het ontvangen deze berichten niet wat je wilt. Ik heb dit meteen bekeken en zie dat het gisteren opgelost moet zijn. Er is intern wat aangepast, je zou nu echt geen herinneringen meer mogen krijgen (mits het gaat om een nieuwe rekening in de toekomst). Wil je dit in de gaten houden? Krijg je onverhoopt toch weer een bericht, trek dan gelijk aan de bel. Wij ondernemen dan verdere stappen!


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • October 10, 2025

Hallo,

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb de modem retour gestuurd, maar ik blijf dreigmails van jullie ontvangen dat ik binnenkort €75,00 moet gaan betalen. 

Ik heb een 29-09 iemand van de klantenservice gesproken en die zegt dat de modem is ontvangen en dat jullie het zouden aanpassen, maar de mails blijven komen.

Even oplossen graag :). Ik heb geen zin om weer een half uur in de wacht te staan bij de klantenservice.

 

Alvast bedankt!


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23238 reacties
  • October 10, 2025

Hallo ​@RenaldoBohr 

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

En zet het tracking nummer onder info voor de moderators.


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1888 reacties
  • October 11, 2025

Hi ​@RenaldoBohr, laat je een reactie achter in dit topic zodra je jouw profiel hebt aangevuld? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • October 12, 2025

@Nora van Odido,

 

Volgens mij heb ik alles ingevuld!

Ik kan geen abbonement nummer invullen want ik heb al opgezegd. 

 

Gr,

 

Renaldo 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16077 reacties
  • October 13, 2025

Hey ​@RenaldoBohr, bedankt voor het aanvullen van je gegevens.

Ik heb gelijk voor je gekeken en zie dat het modem wel netjes door ons is ontvangen, maar nog niet automatisch was afgemeld in het systeem. Dat heb ik nu handmatig voor je geregeld! Er zal geen boete worden verstuurd en je mag de mails verder negeren, die stoppen vanzelf zodra alles is bijgewerkt.  Fijn dat je dit even aankaartte hier, zo is het snel opgelost!

 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • October 14, 2025

Dank je wel!

We kunnen beter goed uit elkaar gaan. Misschien kunnen we dan ooit weer eens samenkomen. Jullie acties voor nieuwe abonnees zijn altijd voordeliger dan voor bestaande. Ik moest daarom helaas wel weg 😋. 

 

Gr,

 

Renaldo