Skip to main content

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij dien ik een klacht in over mijn ervaring met Odido.

De afgelopen maanden heb ik herhaaldelijk geprobeerd contact met jullie op te nemen over mijn abonnement. Ik heb gebeld, gemaild en gechat, maar er komt geen enkele reactie vanuit jullie kant. Om deze reden plaats ik mijn klacht nu in de hoop dat het zichtbaar wordt hoe slecht ik als klant behandeld word.

Ik heb bij jullie een abonnement afgesloten voor €30 per maand, een bedrag dat zwart op wit staat in mijn contract. Desondanks wordt er al een half jaar €35 per maand in rekening gebracht. Ook na de eerste 6 maanden gaat het bedrag over naar €45 i.p.v. €40,-. Ik heb een document waarin duidelijk deze prijsafspraken staan. Ik ben al maanden bezig om het te veel betaalde bedrag terug te krijgen, maar tot op heden heb ik nog geen enkele reactie of hulp ontvangen op mijn klachten en vragen.

Ik vraag hierbij opnieuw dringend om compensatie voor de onterechte facturering en om een structurele oplossing voor mijn probleem. Dit gebrek aan communicatie en het niet nakomen van contractafspraken kan toch niet als klantvriendelijkheid beschouwd worden.

Graag ontvang ik binnen veertien dagen een inhoudelijke reactie en een voorstel voor compensatie.

Met vriendelijke groet,

Naomi

Hi ​@NTRietdijk, ik help je graag verder! Ik zie dat toen je net klant bij ons werd inderdaad €30 per maand hebt betaald voor de eerste 8 maanden. Na de kortingsperiode ga je over op ons normale tarief. Dit klopt dan ook. Daarnaast zie ik dat je in april 2024 hebt verlengd. Met de verlenging krijg je €10 korting op je Internet. Het normale tarief voor 100 Mbit/s is €45 op jouw type glasvezelnetwerk. Vandaar dat je met de verlenging dan ook een kortingsperiode hebt van 6 maanden. €45 - €10 = €35. Deze prijs staat ook vermeld in de bevestiging van de verlenging. Je kan de overeenkomst ook terugvinden in Mijn Odido: Mijn Odido Internet + TV | Bekijk je facturen of wijzig je abonnement voor thuis

Momenteel betaal je inderdaad het normale maandtarief voor 100 Mbit/s a €45. De kortingsperiode van de verlenging is gestopt per 18-10-2024.

Het document waar je naar verwijst, is het eerste contract van voor de verlenging. Hierin stond inderdaad €30 per maand. 

Hopelijk geeft dit je meer duidelijkheid. Mocht je toch nog met vragen zitten, stel ze gerust. Ik ben er voor je!


Hallo, kan ik het document met je delen wat ik heb ontvangen en ondertekend - bij de verlenging? Dat wil ik niet in een openbare omgeving doen i.v.m. de gegevens erin. Het feit dat ik eerst €30 en daarna €40 zou gaan betalen, zijn de enige redenen waarom ik bij Odido ben gebleven. Als toen €35,- en €45,- tegen me was gezegd, was ik overgestapt. Bij jullie intern is er iets misgegaan met de gemaakte afspraken, en dat is zeer kwalijk.

 

Vriendelijke groet,
Naomi


Het verschil van 5 euro is wellicht het klantvoordeel? Heb je ook een mobiel abonnement,  dan gaat er 5 euro extra af namelijk. 


Hi ​@Demi van Odido, zie hierboven mijn reactie. 


Hi ​@Demi van Odido, superleuk dat het item op ‘beantwoord’ staat, maar het is verre van beantwoord. Ik hoop op een snelle oplossing van deze klacht.


Hi ​@NTRietdijk, ik vermoed inderdaad zoals ​@eric aangeeft dat het om het Klantvoordeel gaat. Je kan het in ieder geval naar mij sturen in een PB via een wetransferlink. Dan kijk ik met je mee! 😊


Reageer