Skip to main content
StickyNews

Onderhoud op ons netwerk

• April 8, 2024
  • 75 reacties
  • 33658 Bekeken
Onderhoud op ons netwerk
Toon eerste reactie

75 reacties

• is een nieuwe Poster
  • October 8, 2025

Ik zie dat er vanaf 10 uur een storing is (nu drie uur gaande), voor mij zowel glasvezel, internet als klik en klaar, Dus ook de back up werkt niet.

ik heb de "powerflip” al gedaan, zonder resultaat.

gelukkig nog een tweede backup via mifi over kpn.

Maar dit is wel k met peren.

• is een Top Poster
  • October 25, 2025

Hier sinds vanochtend een uur of 7 geen verbinding meer met het WAN. Modem stekker er al meerdere malen langer 10 seconden eruit gehad, zonder resultaat helaas…

• is een King Poster
  • October 31, 2025

Ik zag dat er vannacht onderhoud is geweest, maar ik heb hierover geen e-mail ontvangen. Ik heb er geen probleem mee dat er onderhoud wordt gepleegd, maar zou u dit in het vervolg wel consequent willen communiceren Odido? 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 31, 2025

Hallo ​@b0rg 

normaal ontvang je hier ook altijd een mail over, in dit topic staat het ook.

• is een King Poster
  • October 31, 2025

Ja krijgt een mail omdat het je regio betreft voor onderhoud, een datum in de topic start zegt alleen er is onderhoud op een bepaalde datum maar niet waar.

• is een Top Poster
  • November 2, 2025

Ja krijgt een mail omdat het je regio betreft voor onderhoud, een datum in de topic start zegt alleen er is onderhoud op een bepaalde datum maar niet waar.

Je krijgt volgens mij ook alleen maar een email als het in jou regio is.

• heeft eerste post geplaatst
  • November 11, 2025

Hier in regio 1475 nog steeds connectie problemen. Ondanks dat er gemeld wordt dat de storing (breuk) verholpen is, lukt het met herstarten ( div malen) niet om weer internet connectie te krijgen …

Jammer deze verkeerde informatie. Storing ontstond gisteren 10-11-2025 rond het middag uur.

Nu dus al meer dan 30 uur.

• is een nieuwe Poster
  • January 27, 2026

In de regio 3945 is er nog geen vast internet (nieuwe glasvezelnetwerk van Odido). Router al meermaals gereset.

• January 27, 2026

Op dit moment geen internet in de regio 3526, terwijl dit vanochtend tussen 9 en 10 nog wel het geval was.

• is een nieuwe Poster
  • January 27, 2026

Is hier iemand van ​@Odido  die meeleest? Wat kunnen we doen als er na het onderhoud van afgelopen nacht nog steeds geen internet is?

Geen internetberbinding 29 jan na 7:00! (gepland onderhoud in regio 3811EL) Modem inmiddels 3 keer 10 sec uitgezet en weer aan. Mag mijn internet aub weer aan? @Tommie van Odido ​@Odido 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • January 29, 2026

@FerrydL ​@wezelsmid ​@Kees van den Assem We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte: Is er een storing bij Internet + TV van Odido? | Odido community

@Teresa van Odido Ik heb inmiddels weer verbinding. 

• is een King Poster
  • May 7, 2026

Waarom worden onderhoudsbeurten nooit meer middels een e-mailbericht van tevoren aangekondigd?

• May 11, 2026

Duuurt

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Internet + TV
  • May 12, 2026

Hi ​@Varg, je krijgt alleen een e-mail van ons wanneer er in jouw regio onderhoud plaats gaat vinden, zolang er geen onderhoud bij je in de buurt is krijg je ook geen bericht van ons. 

@corethron, in jouw geval gaat het niet om onderhoud in het netwerk, maar om een probleem in jouw netwerkgebied. We houden je hiervan op de hoogte in jouw Mijn Odido account. Zodra er meer informatie bekend is, laten we dit daar ook meteen weten! 

• is een King Poster
  • May 12, 2026

Hi ​@Varg, je krijgt alleen een e-mail van ons wanneer er in jouw regio onderhoud plaats gaat vinden, zolang er geen onderhoud bij je in de buurt is krijg je ook geen bericht van ons. 

@corethron, in jouw geval gaat het niet om onderhoud in het netwerk, maar om een probleem in jouw netwerkgebied. We houden je hiervan op de hoogte in jouw Mijn Odido account. Zodra er meer informatie bekend is, laten we dit daar ook meteen weten! 

Ah oke dan was het dus geen regulier onderhoud.

Het internet viel nameltin de nacht van 8 op 9 mei rond middernacht ineens uit en ik heb een half uur gewacht maar het bleef uit. De volgende ochtend was het wereldbolletje weer groen op het modem en werkte alles weer.

• May 25, 2026

Mijn glasvezelverbinding werkt momenteel niet. Het lampje bij 'los' knippert rood (2e van rechts). Ik heb de adviesstappen al gevolgd. Ik kan even niet zo snel vinden waar dat 'los' voor staat.

Stedin heeft afgelopen week werkzaamheden uitgevoerd in de straat, maar er is geen storing oid in Den Haag volgens hun website. Wat kan ik doen?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • May 25, 2026

Hoi ​@Sammi5 ,

Bel de klantenservice.  Die kunnen een meting doen naar de Zyxel en dan de juiste oplospartij aansturen.  Vraag ook gelijk voor een Unlimited mobiele data voucher die je kunt activeren op een Odido of Ben simkaart.

• is een King Poster
  • June 2, 2026

Graag meer dan nog geen dag van tevoren een mail dat er werkzaamheden plaats vinden. Vorige keer was het tenminste nog een aantal weken van te voren en nu minder dan 24h

• is Prince of Content
  • June 5, 2026

Vet handig, Odido heeft een website waar je kunt controleren of er een storing is. Deze is super handig voorzien van een check of je een robot bent. Alleen Odido betaald hier blijkbaar al even niet meer voor want deze heeft al weken een limiet bereikt. En nu kun je dus niet controleren of er nu daadwerkelijk een storing is.

• Debutant
  • June 8, 2026

Ik mag hopen dat de stabiliteit en snelheid wordt verbeterd want dit is echt een groot drama bij jullie!!!

iko
  • Debutant
  • June 10, 2026

Heb een email ontvangen waarin staat dat vandaag tussen 1-7 uur onderhoud aan het net wordt gepleegd en dat de verbinding onderbroken kan worden. Ik zie echter niets in mijn log files van een onderbrekeing vannacht. Ook geeen bericht van de Alarmcentrale uitval ‘Internet’. Dat kan prima zijn maar ook erg verontrustend en wel daarom. Als het onderhoud is verschoven zou ik dat graag weten. Ik vertrek vrijdag voor 3 weken naar Frankrijk. gedurende deze tijd werk ik via een VPN met alle systemen thuis. Er staat in de email dat de mogelijkheid bestaat dat er misschien iets gereset moet worden om alles weer werkend te krijgen en dat is lastig als je weg bent. Het zou een ramp zijn als ik deze 3 weken niet kan werken. Is er ergens iets te vinden over de status van het onderhoud en of deze is uitgevoerd of vertraagd/ uitgesteld is. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • June 10, 2026

Onderhoud betekend een kans op uitval, maar kan ook op een deel van het redundant core netwerk zijn wat ze 1 voor 1 uitvoeren.  Onderhoud of een keer een storing kan altijd voorkomen er is geen SLA op consumenten internet lijnen. Als voor jou een internet verbinding zo belangrijk is dat je een hogere uptime garantie nodig hebt zou je een 2e abonnement kunnen afsluiten met bijvoorbeeld klik en klaar. Dat vergt ook wel wat van je lokale netwerk thuis waar je een IT installateur je bij kan laten helpen. 

iko
  • Debutant
  • June 10, 2026

Onderhoud betekend een kans op uitval, maar kan ook op een deel van het redundant core netwerk zijn wat ze 1 voor 1 uitvoeren.  Onderhoud of een keer een storing kan altijd voorkomen er is geen SLA op consumenten internet lijnen. Als voor jou een internet verbinding zo belangrijk is dat je een hogere uptime garantie nodig hebt zou je een 2e abonnement kunnen afsluiten met bijvoorbeeld klik en klaar. Dat vergt ook wel wat van je lokale netwerk thuis waar je een IT installateur je bij kan laten helpen. 

Dank, ik ben mij er van bewust dat een storing altijd mogelijk is. Als ik van huis ben is het belangrijk dat ik mijn systemen kan monitoren en bedienen. Dit komt max 4 x per jaar voor de langste 5 weken. Alles is zo opgezet dat ik remote alles kan herstarten met een werkend internet. Ook verschillende VPN mogelijkheden. Maar voor de Router lukt dat niet. Ik ga zeker eens naar de KLIK en KLAAR optie kijken. Heb 40 jaar IT ervaring dus de opzet is geen probleem.