Skip to main content

Klacht (zelfs hier staat die optie er niet bij)

• October 28, 2025
  • 9 reacties
  • 94 Bekeken

sterredag

Een klacht indienen, dat gaat niet zomaar bij Odido. Het is al een ramp om te vinden waar, uiteindelijk is er ergens een formulier die je kan invullen waarmee je vraag schriftelijk wordt afgehandeld. Ook daar staat de optie “klacht” er niet expliciet tussen, maar het moet wel via dat formulier.

Om uiteindelijk nog steeds niet echt een oplossing te krijgen. Bij een klacht is het de bedoeling dat er een oplossing komt EN dat een klant wordt gecompenseerd, maar van compensatie heeft Odido nog niet gehoord. Ja ze doen niet moelijk om bedragen te crediteren voor niet genoten diensten e.d. maar echt tegemoetkomen zit er echt niet bij.

Na maanden met odido in de clinch te liggen vanwege diverse zaken, vandaag mijn nieuwe wifi punt geinstalelerd… ook deze werkt niet. Al maanden dus geen wifipunt, niet dat ik het geld niet terug kreeg, maar gewoon slecht internet boven dus dat vind ik toch al een ding.

Vandaag een uur aan de telefoon gezeten, nog steeds werkt het niet, moest een half uur wachten dan zou hij het doen (geloof je het zelf) niet dus. Weer teruggebeld. Weer dingen nagelopen (heb ik net allemaal al gedaan) ze ging de experts wel bellen… . antwoord: 

Dan weten we het ook niet, haal dan de versterker maar uit de overeenkomst. Dus odido wil me wel met slecht internet op 1 etage hoger laten zitten, compensatie hiervoor komt niet. voor alle tijd die er ingestoken is ook niet. En last  but not least….

Doordat ik zelf toch nog eens ging zoeken kwam ik nota bene hier op het forum van iemand een antwoord tegen op precies hetzelfde probleem (easy mesh stond uitgeschakeld in de modem.

Is dat nou echt iets wat zelfs de experts van odido niet kunnen bedenken als het powerlampje  brand EN het wifi lampje groen brand dat er iets anders zorgt dat er geen verbinding is en dat het mogelijk een simpele instelling in de modem kan zijn???!!!!!!!! 

Maar nee, ik moest maar gewoon zonder versterker doen, kabam verder niks.

Wat een service zeg, Maar een klacht echt tegemoetkomen zit er dus ook niet bij. Een fatsoenlijke route om een klacht in te dienen ook niet.

October 28, 2025

Een klacht is een klacht. Dat het vervelend is dat je "easy mesh" uit had staan snap ik, maar dat dit tot compensatie moet is dan weer niet logisch.

Je vond op het forum meer technische hulp en dat klopt. Hier zit de creme de la creme van gebruikers die jarenlang in het telecom veld werkzaam zijn of bijna academische kennis van netwerken hebben.!

Dat mag je niet verwachten van een helpdesk bij een consumenten internetlijn van een paar tientjes. Vroeger bestond er wel een provider waar de goeroes aan de telefoon zaten Xs4all. Maar nadat KPN dit heeft opgekocht is het merk ter ziele gebracht, tesamen met die goeroes aan de telefoon.

Elke provider brengt nu kennis en kunde samen in een eigen forum. Die goeroes vinden het leuk om mensen te helpen met hun uitdagingen. Jammer dat je niet eerder gekomen bent. Had je de easy mesh tip eerder kunnej bespreken onder elkaar.

9 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 28, 2025

Een klacht is een klacht. Dat het vervelend is dat je "easy mesh" uit had staan snap ik, maar dat dit tot compensatie moet is dan weer niet logisch.

Je vond op het forum meer technische hulp en dat klopt. Hier zit de creme de la creme van gebruikers die jarenlang in het telecom veld werkzaam zijn of bijna academische kennis van netwerken hebben.!

Dat mag je niet verwachten van een helpdesk bij een consumenten internetlijn van een paar tientjes. Vroeger bestond er wel een provider waar de goeroes aan de telefoon zaten Xs4all. Maar nadat KPN dit heeft opgekocht is het merk ter ziele gebracht, tesamen met die goeroes aan de telefoon.

Elke provider brengt nu kennis en kunde samen in een eigen forum. Die goeroes vinden het leuk om mensen te helpen met hun uitdagingen. Jammer dat je niet eerder gekomen bent. Had je de easy mesh tip eerder kunnej bespreken onder elkaar.

sterredag
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • October 28, 2025

Grappig dat je XS4all aanhaalt, ik was dus lid van XS4all… ik was al lid van XS4all toen je nog moest inbellen op een modem. En toen ging het onder in KPN en werd je als XS4all klant als tweederangslid behandeld door KPN.

Maar je mistte wel het punt. Het gaat mij niet om compensatie voor het feit dat easymeash uit stond. Het gaat erom dat ik al MAANDEN dus echt slechte wifi heb boven en dat hun technische kennis volgens het te volgen boompje zelfs na contact opnemen met de experts omdat je er niet uitkomt niet verder rijkt dan… dan maar geen wifi boven. Ipv te snappen dat er mogelijk wat in de modem niet goed staat. Maar voor al dus die maanden met slechte wifi boven, omdat ik over moest stappen, omdat ik als XS4all klant niet kon overstappen naar KPN en als XS4all onder KPN gewoon tweede rangs burger was en ja overstappen kon wel, maar dan ook geen voordeeltjes, want dan moest ik onder XS4all blijven en verlengen… tja.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 28, 2025

Odido geeft geen wifi garantie. Je kunt wifi plus gebruiken voor verbeteren, maar afhankelijk van de woning heb je er meer nodig en wifi punten bekabeld aansluiten aan de hoofdrouter is altijd het beste.

sterredag
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • October 28, 2025

Eric, hij werkt niet terwijl hij naast de modem stond he. Het hele doel van die punten is ook om juist niet overal kabels te hebben (onhandig ook in dit huis)

Hoe dan ook, is het punt niet. Punt is dat ik maanden met dit onderwerp ben bezig geweest met odido en dat ik hun product huur en aan hun betaal en dan ook mag verwachten dat ze weten wat er nodig is om het te laten werken.

Zeggen “dan maar geen wifipunt” is geen klantenservice. En een klacht indienen over hoe de hele procedure is  gegaan en daar dan compensatie voor krijgen is teveel gevraagd. Ik heb niet een half uurt je met de klantenservice aan de telefoon gezeten. Ik heb vorige maand 2 uur met ze aan de telefoon gezeten en 8 verschillende personen gesproken (echt letterlijk, niet overdreven) zei zelfs bij de laatste paar of ze me allsjeblieft niet wilden doorverbinden in ieder geval niet zonder het aan te geven en hup, had ik weer een ander aan de telefoon. Dus ja daar mag best wat tegenover staan.

Dat is namelijk wat het woord “service” inhoudt, gewoon even iets meer dan dan wettelijk verplicht is zeg maar. En als je al zolang met zoiets bezig bent, naast nog een paar andere technische mankementen ja dan vind ik dat daar wat tegenover mag staan.

Hoe dan ook waar het hier om gaat is dus dat je echt nergens gewoon ECHT een klacht kan neerleggen over hoe bijvoorbeeld de klantenservice is verlopen. En dat ze de kennis niet in huis hebben over de materialen die hun verhuren.

sterredag
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • November 11, 2025

Top dat Eric zijn antwoord als beste selecteert (de slager keurt zijn eigen vlees)

Totaal negerend waar het mij om gaat. Hoe makkelijk / moeilijk is het om echt een klacht in te dienen bij Odido, waarbij het ook als klacht en niet voor de derde keer dezelfde vraag behandeld wordt.

Met daarbij de kennis van de mensen die voor Odido Technische service werken dat ze zelf niet kunnen bedenken om modeminstellingen na te lopen. En dat zo'n klacht best goed opgepakt mag worden PLUS dat deze kennis op dit forum al blijkbaar enkele maanden geleden zou opgepakt worden en blijkbaar nog steeds niet is gedaan.

Nu blijft het onzeker of de technische helpdesk in hun systeem kan zetten dat bij problemen met de versterker waarbij er wel connectie is, maar geen verbinding, mogelijk de modem instellingen nagelopen moeten worden.

Het zou fijn zijn als niet Eric maar een medewerker van Odido hierop reageert.

Albert55
Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • November 11, 2025

@sterredag Vul je gegevens in je profiel, dan kunnen de mensen van Odido je sneller en beter helpen

sterredag
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • November 11, 2025

@sterredag Vul je gegevens in je profiel, dan kunnen de mensen van Odido je sneller en beter helpen

die staan ingevuld

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • November 11, 2025

Top dat Eric zijn antwoord als beste selecteert (de slager keurt zijn eigen vlees)

Hoe kom je erbij dat Eric degene is die dat “beste antwoord” selecteert?

Zover ik weet is dat de forum software die dit automatisch na een aantal uur doet. Dit is niet door de gebruikers zelf op dit forum te doen (anders dan door de topic starter). Als het antwoord overigens niet goed geselecteerd is door de forum software, kun je zelf bij dat antwoord aangeven “Antwoord ongedaan maken”. Dus dat kun je zelf even doen bij dat antwoord.

Hopelijk komt er snel een medewerker van Odido langs.

sterredag
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • November 11, 2025

omdat er stond: beste antwoord door Eric, dus dat leek erop, dus excuus daarvoor, wel onhandig omschreven zo. Maar zo kwam ik daar dus bij. Maar wil zeker niet dat dat als beste antwoord staat op mijn vraag. Ik ga kijken of wat jij zegt mij lukt :)

Yep gelukt, bedankt daarvoor!