Skip to main content

Heb gelezen dat per 1 februari 2025 niet meer je internet snelheid omlaag kunt aanpassen, klopt dit en kan ik dan mijn abonnement opzeggen voor 1 februari

Moderator edit: Gebruikersnaam is aangepast. Jouw eerdere naam was niet conform de Huisregels en maakte gebruik van de merknaam Odido of een verwant daaraan.

Jullie hebben, zonder mij te contacten, mijn gebruikersnaam gewijzigd in een naam die verwijst naar mijn echte voor- en achternaam. Dit wil ik niet. Hoe kan ik dit wijzigen? Als dat niet kan zou ik het zeer op prijs stellen dat een moderator mijn naam nogmaals wijzigt in ‘Helmpie100’. Anders verwijder ik mijn account en maak ik een nieuw aan. Dankjewel. 

Hi ​@Helmpie100, ik heb jouw gebruikersnaam direct voor je aangepast!

Hi ​@Kees-82, goed dat je dit checkt! Voor jou geldt de wijzing wel. Kort door de bocht geldt het voor deze klanten:

• Voor nieuwe contracten die worden afgesloten vanaf 5 december 2024 geldt de wijziging direct. 
  • Voor bestaande klanten (alleen met een 24 maanden contract) en contract afgesloten vóór 5 december geldt de wijziging vanaf 1 februari 2025. Zij krijgen tot 31 januari 2025 de mogelijkheid om hun snelheid nog te verlagen via Mijn Odido en de optie om hun contract kosteloos op te zeggen tot dezelfde datum.

Mocht ik iets kunnen doen, laat het weten. Snelheid aanpassen kan jij nog wel tot de aangegeven datum van Mijn Odido!

Hi Cheyenne, hopelijk kun jij me helpen.

Deze morgen een viertal van je collega's gesproken van de klantenservice. Zij zeggen dat ik mijn contract niet kosteloos kan opzeggen, want “zij hebben hier nog niets van gehoord”. Dan word ik doorverbonden naar iemand die daar wel iets over zou kunnen zeggen, maar die persoon heeft dan dezelfde functie en het verhaal begint weer opnieuw. En nog tweemaal opnieuw. Typisch gevalletje van het kastje naar de muur...

Ik wil graag mijn contract kosteloos opzeggen; jij zegt hierboven dat dat kan.

Help me alsjeblieft!

Ook ik ben in de Black Friday periode klant geworden en heb hier dus mee te maken. Zou graag downgraden naar een lagere snelheid maar het is mij niet duidelijk of de korting over de eerste 12 maanden (in mijn geval alle snelheden voor €30) dan actief blijft?

@Teresa van Odido ​@Cheyenne van Odido hebben jullie het verlossende antwoord op deze vraag?

Ik heb dezelfde vraag, wil ook de snelheid aanpassen voor 1 februari en heb nu het eerste jaar een maand prijs van €30. Maar via mijnodido op de pagina van internetsnelheid aanpassen zie ik alleen de prijzen staan zonder korting en het is mij niet duidelijk wat ik na verlaging van de snelheid ga betalen. Ik ga ervan uit dat de korting actie van €30 pm blijft gelden voor het eerste jaar van twee jarig contract. Het zou erg frustrerend zijn dat de korting vervalt omdat je de internet snelheid verlaagd en dus een abbo wijziging doet (zou een reden zijn om meteen weer op te zeggen ivm voorwaarde wijzigen)

Ik heb dit vandaag besproken met de klantenservice. De korting blijft bij downgraden (en ook bij upgraden) gewoon staan. Enkel de hoogste snelheid (8 Gbps) is uitgezonderd van de korting.

Inmiddels staat dit ook zo in Mijn Odido (ik had voorheen 1 Gbps ipv. 400 Mbps):

Hi ​@Kees-82, goed dat je dit checkt! Voor jou geldt de wijzing wel. Kort door de bocht geldt het voor deze klanten:

• Voor nieuwe contracten die worden afgesloten vanaf 5 december 2024 geldt de wijziging direct. 
  • Voor bestaande klanten (alleen met een 24 maanden contract) en contract afgesloten vóór 5 december geldt de wijziging vanaf 1 februari 2025. Zij krijgen tot 31 januari 2025 de mogelijkheid om hun snelheid nog te verlagen via Mijn Odido en de optie om hun contract kosteloos op te zeggen tot dezelfde datum.

Mocht ik iets kunnen doen, laat het weten. Snelheid aanpassen kan jij nog wel tot de aangegeven datum van Mijn Odido!

Ik heb het 12 maanden contact 30 november afgesloten, maar het is pas sinds 2 januari actief. Kan je voor mij bevestigen dat ik nog onder de oude voorwaarden val?

Mag een klant hierdoor overstappen met de diensten internet en mobiel of enkel met internet? Mocht het enkel met internet zijn, zou dat dan betekenen dat klanten hun klantvoordeel dan verliezen op hun mobiele abonnement?

Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat er menig klant is die met het klantvoordeel is overtuigd en is overgestapt naar Odido en het klantvoordeel dan nu ineens verliest omdat Odido contractbreuk pleegt waardoor een klant zou willen vertrekken. En vervolgens aan het mobiele contract vastzit zonder klantvoordeel.

Het zou handiger geweest zijn zoals @ErbosOK2025 ​het omschrijft, dat Odido dit had kunnen toepassen bij nieuwe contracten (i.p.v. met terugwerkende kracht afhankelijk van de contractperiode i.c.m. de datum 5 dec. '24). Dan zou er geen sprake van contractbreuk zijn waardoor het een stuk duidelijker zou zijn dan dat nu het geval is.

Hi ​@Cheyenne van Odido, ​@Nora van Odido en ​@Teresa van Odido,

3 januari jl. heb ik bovenstaand bericht geplaatst, maar niemand heeft hier tot nu toe op geantwoord. Willen jullie mij voorzien van een antwoord?

Reageer