Skip to main content
Beantwoord

Automatische incasso juli

• August 5, 2025
  • 13 reacties
  • 140 Bekeken

Ik betaal mijn internet van Odido al jaren via automatische incasso. Dit gebeurt rond de 25e van de maand. Afgelopen maand is er niks afgeschreven. De rekening in "Mijn Odido" staat dus nog open.  Kunnen jullie zien waarom er niets is afgeschreven en of dat nog gaat gebeuren een dezer dagen? 

Dank

Beste antwoord door MariaKr

Welkom op onze community! ​@MariaKr 

Goed dat je hier zo alert op bent. Sorry dat de automatische incasso niet goed lijkt te gaan. Ik heb direct in het systeem gekeken. Echter, lijkt het alsof de opdracht wel is verzonden naar de bank. Wel zie ik inderdaad de factuur nog openstaan. Ik adviseer je om deze voor nu via de link in Mijn Odido te voldoen. Zo voorkom je in ieder geval een achterstand.

Ik wil je dan vragen de aankomende incasso in de gaten te houden. Mocht je deze weer niet ontvangen, trek je dan gelijk bij mij aan de bel? Ik zorg er dan gelijk voor dat dit verder wordt onderzocht! 

Heb je vragen of kan ik nog ergens bij helpen? Laat het mij dan weten. Ik sta altijd paraat. 

Prima, ik maak het handmatig over en ik houd  de komende incasso in de gaten. 

Dank je wel voor je reactie. 

13 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8463 reacties
  • August 5, 2025

Goedemorgen ​@MariaKr Ik had dat vorige maand ook 1 x.

Zet de volgende gegevens van het desbetreffende abonnement in je profiel: volledige naam, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. 

De moderators helpen je dan verder.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4872 reacties
  • August 6, 2025

Goed dat je hier zo alert op bent. Sorry dat de automatische incasso niet goed lijkt te gaan. Ik heb direct in het systeem gekeken. Echter, lijkt het alsof de opdracht wel is verzonden naar de bank. Wel zie ik inderdaad de factuur nog openstaan. Ik adviseer je om deze voor nu via de link in Mijn Odido te voldoen. Zo voorkom je in ieder geval een achterstand.

Ik wil je dan vragen de aankomende incasso in de gaten te houden. Mocht je deze weer niet ontvangen, trek je dan gelijk bij mij aan de bel? Ik zorg er dan gelijk voor dat dit verder wordt onderzocht! 

Heb je vragen of kan ik nog ergens bij helpen? Laat het mij dan weten. Ik sta altijd paraat. 

• Auteur
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • August 6, 2025

Prima, ik maak het handmatig over en ik houd  de komende incasso in de gaten. 

Dank je wel voor je reactie. 

• Auteur
  • 7 reacties
  • September 2, 2025

Ik kom hier nog een keer op terug want eind augustus is mijn automatische incasso weer niet verwerkt, het saldo was voldoende en er staat ook geen geweigerde incasso in mijn bankrekening. Ik heb het inmiddels handmatig overgemaakt, maar dat is natuurlijk niet heel handig zo. Kan iemand dit uitzoeken? 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 16180 reacties
  • September 3, 2025

Hey ​@MariaKr, dat is inderdaad wel een vreemde situatie. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je de rekening handmatig betaald hebt. Als een automatische incasso niet lukt dan doen we standaard 10 dagen na de tijd een nieuwe poging. Lukt dit nog niet dan is de enige optie om hem handmatig te betalen. Als dit de 25e nog een keer gebeurt, wil je dan wachten op de 2e poging 10 dagen daarna? Als het dan niet lukt kan je mij dan een seintje geven voordat je hem betaald hebt. Wellicht kan ik dan iets in mijn systeem zien waardoor het niet gelukt is. Kan je bij jouw bank controleren of je iets kunt zien over de automatische incasso waardoor het niet gelukt is? Hopelijk gaat het nu gewoon wel goed! 

• Auteur
  • 7 reacties
  • September 3, 2025

Op dit moment zie ik in mijn ingeplande en uitgevoerde incasso's geen vermelding van een betaling aan Odido. Eind juni 2025 was de laatste. 

Zoals ik al zei zijn er ook geen incasso's geweigerd. 

Ik wacht volgende incasso af en ik zal hem niet handmatig overmaken. Daarna neem ik weer contact op. Ik heb niet veel hoop dat dat de oplossing is, maar we gaan het zien. 

Dank voor je reactie. 

• Auteur
  • 7 reacties
  • October 6, 2025

Hier ben ik dus weer. Eind september is de automatische incasso voor de derde keer niet afgeschreven. Ik heb contact gehad met mijn bank, zij zeggen dat het probleem niet bij mijn rekening zou moeten liggen. Vandaar dat ik weer terug kom bij Odido met de vraag of jullie nu kunnen zien wat er niet goed gaat. Ik heb deze keer nog geen handmatige overschrijving gedaan, zoals gevraagd door Tommie. Kunnen jullie in het systeem kijken? Alvast bedankt 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 16180 reacties
  • October 7, 2025

Hey ​@MariaKr, ik ben weer voor je gaan kijken en zie dat we deze factuur op 27-10 zullen incasseren. Kun je controleren of dit wel gebeurt? Zo niet, dan zoek ik het graag verder voor je uit!  

• Auteur
  • 7 reacties
  • October 7, 2025

Weet je zeker dat het hierbij gaat om de openstaande  rekening van september?

Wat ik zie in mijn account is dat ik voor 27 okt de rekening voor de maand september handmatig moet overmaken. 

En dat mijn rekening voor de maand oktober op 27 oktober wordt afgeschreven. 

Stel jij voor dat ik dus  mijn rekening voor september niet betaal? 

Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook wel een beetje klaar mee ben. 

Juni was de laatste keer dat het via incasso overgeschreven is, daarna moest ik er elke keer zelf achteraan.

Dit is de 3e keer dat ik mij gezegd wordt dat ik moet afwachten. 

Is er niet een andere manier om dit op te lossen?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 16180 reacties
  • October 8, 2025

Hey ​@MariaKr, ja dat is het gekke eraan, de incassodatum lijkt een maand later te zijn. Zou je deze factuur nog handmatig willen betalen? Dan wijzig ik de incassodatum naar een vroeger moment, als het goed is moet het dan goedgaan! Zou je dat willen controleren bij een nieuwe factuur? Alvast bedankt. 

• Auteur
  • 7 reacties
  • October 8, 2025

Hi Tommie, ik kreeg een bevestiging via de mail van je dat de incassodatum naar de 1e van de maand is verplaatst. Voorheen was dat rond de 25e, dus ik denk dat je bedoelt dat je het naar een later moment hebt gezet. 

Dat maakt verder mij niet uit, als het probleem hiermee opgelost is. 

Ik maak de factuur van september handmatig over. 

Bedankt voor je hulp, hopelijk is het hiermee verholpen

• Auteur
  • 7 reacties
  • October 30, 2025

Ik wilde nog even doorgeven dat vandaag de incasso eindelijk weer  automatisch afgeschreven is. Het heeft even geduurd, maar gelukkig lijkt het nu opgelost. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 16180 reacties
  • October 30, 2025

Ik ben erg blij om te horen dat het gelukt is ​@MariaKr!